Jakie spodnie motocyklowe wybrać? Na co zwrócić uwagę. cz.2

Skoro trafiliście na ten tekst, to z pewnością czytaliście część pierwszą (a jeśli nie, to zapraszam serdecznie tutaj). Zajęliśmy się ostatnio kwestią materiału oraz przeznaczenia, jednak w tej części, chciałbym poruszyć kilka kwestii jakościowych i cenowych, tak by zwyczajnie nie przepłacać za swój wybór.

Ceny – co, za ile i dlaczego.

Do 600 złotych – spodnie budżetowe, to coś z czym spotykamy się najczęściej w sieci i wśród początkujących motocyklistów, którzy mają niesamowicie dużą ilość innych wydatków. W tym przedziale cenowym, nie znajdziemy wielu propozycji, zwłaszcza szukając modeli dla mężczyzn (kobiecie i dziecięce spodnie motocyklowe, są naszczęście o wiele tańsze).

Wybór jest pomiędzy zwykłymi spodniami tekstylnymi oraz poliestrowymi na cross, więc o ile nie chce szarżować po torze motocrossym lub piaszczystych terenach i skakać po specjalnych wyczynowych torach, to wybór jest jeden. Skórzane spodnie motocyklowe, są o wiele droższe za sprawą ceny materiału i trudności w ich wykonaniu. Zazwyczaj jednak osoby początkujące, zwyczajnie nie potrzebują takich modeli, więc nie ma czym się przejmować.

Do 1200 złotych – tutaj możemy szukać już czegoś naprawdę ciekawego jeśli chodzi o modele tekstylne, w tej cenie ubiorą się już nawet zapaleni turyści bez żadnego problemu. Znajdziemy nawet modele skórzane jak Shima STR, które będą nadawać się na początki z jazdą na motocyklu sportowym.

Powyżej 1200 złotych, rynek jest już na tyle szeroki, że są to spodnie naprawdę wysokiej klasy i wybierając zarówno modele skórzane, tekstylne i materiałowe, możemy być pewni, że otrzymamy naprawdę porządny produkt.

Na co zwrócić uwagę?

Większość osób uważa, że firma nie ma znaczenia, lecz jeśli już inwestujemy w produkty takich firm jak Buse czy chociażby FOX, wiemy doskonale, że są to produkty wyprodukowane w sposób profesjonalny i z dbałością o wszystkie detale.

Co wcale nie oznacza, że produkty takich firm jak Rebelhorn i Shima są gorszej jakości, ponieważ są tańsze. Zazwyczaj wykorzystane są jedynie innej jakości materiały i przede wszystkim te dwie nazwy nie powiedzą nic klasycznemu Kowalskiemu, który nie ma zbyt wiele wspólnego z motocyklami, ponieważ nie inwestują one tak mocno w swój marketing.

Pierwszą rzeczą to informacja o materiale z którego zostały wykonane protektory. Jest ona istotna, ponieważ jest to w końcu element, który ma zadanie ochrony naszego ciała w czasie sytuacji wybitnie niebezpiecznych. Druga kwestia to szwy, w końcu od nich również zależy niesamowicie dużo, więc warto by były grube, lub nawet podwójne.