Maserati Quattroporte szóstej generacji zadebiutowało równo 10 dni temu. Wtedy włoski producent sportowych samochodów nie podał żadnych danych technicznych. Dowiedzieliśmy się tylko, że nowe auto ma być przede wszystkim lżejsze i bardziej funkcjonalne od swojego poprzednika.
Dziś do informacji dotyczących jednostek napędowych dotarł portal autoevolution.com. Tak, jak można było się spodziewać, nowe Quattroporte napędzane będzie jednym z dwóch benzynowych silników do wyboru – V6 lub V8. Oba mają bezpośredni wtrysk paliwa i aluminiowy blok.
Mniejszy ma jedynie 3 litry pojemności i wspomagany jest turbosprężarką, dzięki czemu wyciska z siebie moc 410 koni mechanicznych, czyli ciut więcej niż 4,7-litrowe V8 poprzednika. Według fabryki, auto od 0 do 100 km/h rozpędza się w czasie 5 sekund, osiągając prędkość maksymalną 285 km/h. Opcjonalnie dostępny jest napęd na cztery koła, dzięki czemu czas rozpędzanie auta maleje o 0,1 sekundy.
Mocniejsza jednostka napędowa ma 3,8 litra pojemności i 530 koni mechanicznych mocy. Także ona jest dodatkowo wspomagana, tyle tylko, że za pomocą dwóch turbosprężarek.
Liczba trzycyfrowa na prędkościomierza samochodu pojawia się niewiele szybciej niż w słabszym modelu, bo po 4,7 sekundy, ale auto jest w stanie pojechać z prędkością maksymalną 307 km/h.
Oba silniki współpracuje z 8-stopniową przekładnią automatyczną firmy ZF.
O 6-cylindrowym turbodieslu, jaki ma się znaleźć pod maską samochodu, na razie nie wspomniano.