Carlos Tavares, dyrektor generalny Stellantis, w rozmowie z Financial Times powiedział, że wszystkie marki premium będą miały 10 lat na udowodnienie, co są warte.
Firma Stellantis powstała w wyniku fuzji FCA z PSA w styczniu 2021 roku. Zarząd od razu przeszedł do działań i wprowadził duże zmiany na kierowniczych stanowiskach. Na czele Alfy Romeo zasiadł Jean-Philippe Imparato. Wkrótce potem przeniesiono siedzibę marki, realizując założenia polityki oszczędzania. Pod lupę wzięto również koszty generowane przez poszczególne fabryki.
Zdaje się, że wszystko zmierza ku lepszemu. Jean-Philippe to facet, który świetnie sprawdził się w roli dyrektora generalnego Peugeota. Wyprowadził francuską markę na prostą. I stara się zrobić wszystko, aby modele oferowane przez Alfę Romeo były możliwie konkurencyjne, dowodem czego jest podjęta przez niego decyzja o opóźnieniu premiery Tonale. Stwierdził, że plug-in nie jest dostatecznie dobry, a ponadto powinien być dostępny w ofercie w momencie wprowadzenia pojazdu na rynek.
Zgodnie ze słowami Carlosa Tavaresa, marki premium będą mogły garściami czerpać z zasobów firmy przez 10 lat i w tym czasie oczekuje się, że staną się rentowne:
Dajemy każdemu szansę, zapewniając 10-letnie okno czasowe i finansowe, aby zrealizowały swoją podstawową strategię. Dyrektorzy generalni muszą mieć jasną sytuację jeśli chodzi o klientów, cele i komunikację. Jeśli im się uda, świetnie. Każda marka ma szansę zrobić coś innego i odwołać się do klientów. W przeszłości wiele innych firm samochodowych było chętnych do kupna Alfy. W oczach tych nabywców ma ona wielką wartość. I mają rację. Ma wielką wartość.
W założeniu Stellantis każda marka ma otrzymać silnego dyrektora generalnego, który na wstępie otrzyma zadanie zdefiniowania wizji i drogi do realizacji w przyszłości. Dla przykładu Alfa Romeo musi poprawić sposób komunikacji z potencjalnymi klientami, poprawić kwestie związane z dystrybucją oraz wejść do świata elektryfikacji w sposób dynamiczny i z pasją. Szef Stellantis wierzy, że Imparato jest stworzony do wyznaczonej roli i wie, co i jak należy zrobić.