MotoGuru.pl

Citroen C5 X to połączenie SUV-a, kombi i sedana. Wygląda jakby dostał patelnią w ryj

Citroen zaprezentował nowy flagowy model – C5 X – który ma stanowić połączenie sedana, kombi i SUV-a. Brzmi zachęcająco, ale wystarczy tylko jeden rzut oka na jego sylwetkę i już wiesz, że musisz trzymać się z dala od salonów sprzedaży francuskiego producenta.

Najwyraźniej projektanci C5 X w swoich poprzednich wcieleniach realizowali zamiłowanie do brzydoty tworząc twory literackie o charakterze czysto turpistycznym. Ich najnowsze dzieło pod względem wizualnym czerpie inspirację z koncepcyjnego CXperience, zaprezentowanego w 2016 roku.

Zarówno z przodu, jak i z tyłu, znajdziemy światła LED-owe w kształcie litery V – podobnie do tych, znanych choćby z najnowszej generacji C4. Pojazd wygląda masywnie, co potęgują długa maska, mocno opadająca linia dachu oraz obłe kształty i liczne przetłoczenia. Ostatecznie jednak nie można odmówić C5 X oryginalnego charakteru. Standardem w przypadku większości wariantów mają być 19-calowe felgi aluminiowe.

Citroen C5 X – wymiary

Mierzy 4805 mm długości, 1865 mm szerokości i 1485 mm wysokości przy rozstawie osi 2785 mm. Pod tym względem wypada podobnie, jak Volkswagen Passat Variant. Producent obiecuje dużo przestrzeni na kolana w tylnym rzędzie siedzeń. Bagażnik ma pojemność 545 litrów – to nieco więcej niż np. Opel Insignia z 490 litrami, ale wciąż sporo mniej od bardzo pojemnej Skody Superb, legitymującej się wartością 625 litrów. We wnętrzu znajdziemy obszerne fotele, które mają być tak miękkie jak materac, zapewniając wysoki poziom komfortu.

Wariant hybrydowy plug-in rozwija 225 KM dzięki 1,6-litrowej jednostce turbodoładowanej i silnikowi elektrycznemu.

Citroen C5 X – napęd

Nowy flagowy model Citroena będzie dostępny zarówno w wariancie hybrydowym plug-in, jak i dwóch benzynowych. Ten pierwszy ma rozwijać 225 KM poprzez połączenie turbodoładowanej jednostki 1,6-litrowej z silnikiem elektrycznym. W trybie bezemisyjnym można rozpędzić się do 135 km/h i pokonać dystans do 50 kilometrów. Na razie producent nie zdradził szczegółów dotyczących pozostałych wariantów.

Citroen C5 X – wyposażenie

Wszystkie warianty nowego C5 X będą wyposażone w zawieszenie „Advanced Comfort”, jak również 12-calowy, dotykowy ekran systemu multimedialnego, kolorowy wyświetlacz head-up oraz bezprzewodową ładowarkę. Citroen obiecuje, że w różnych trybach jazdy mocno zmieni się charakter pojazdu i będzie mógł on być komfortowy lub ostry i precyzyjny. 

Ponadto, nowy flagowy model Citroena został wyposażony w liczne systemy bezpieczeństwa czynnego, w tym Highway Driver Assist – system wspomagający kierowcę na drugim poziomie autonomii, asystenta martwego pola oraz kamerę 360 Vision Surround View.

Nowy Citroen C5 X wejdzie do sprzedaży w Europie pod koniec 2021 roku. Jego ceny zostaną ogłoszone w późniejszym terminie.

Niedawno Citroen zmodernizował C3 Aircrossa oraz zaprezentował DS-a 4, czyli konkurenta m.in. Audi A3, BMW serii 1 oraz Mercedesa klasy A.