We wrześniu 2020 roku Dacia zaprezentowała Sandero w pełnej krasie. Teraz przyszła pora na wycenę pojazdu. W kraju nad Wisłą za spartańsko wyposażoną wersję Access przyjdzie nam zapłacić od 40 900 zł. Wariant prawie na miarę XXI wieku – Essential – to wydatek od 45 900 zł.
W Access nie znajdziemy nawet… radia i klimatyzacji, za to w odmianie Essential już tak. Pod warunkiem, że za tę drugą opcję wyposażeniową dopłacimy ekstra. I wciąż mówimy tu o modelu SCe 65. Klienci mają do wyboru wersje TCe 90, TCe 95 CVT i TCe 100 LPG, w przypadku których (analogicznie do SCe) w nazwie została podana liczba koni mechanicznych, jakie rozwija 1-litrowa, 3-cylindrowa jednostka.
Prawie wszystkie warianty silnika – za wyjątkiem tej z CVT w nazwie – współpracują z ręczną skrzynią biegów. O ile w SCe mamy 5 biegów, o tyle w TCe już 6. Jednostek wysokoprężnych na próżno tutaj szukać – najbardziej ekonomiczną i najdroższą opcją jest TCe 100 LPG.
Auto oparto na platformie CMF i wyposażono – w bogatszych wersjach – w wiele nowoczesnych systemów z zakresu bezpieczeństwa, w tym AEB (system autonomicznego hamowania) oraz asystentów martwego pola, ruszania na wzniesieniu, czy parkowania.
Bardziej wymagający klienci mogą zdecydować się na wersję z tempomatem, czujnikami zmierzchu oraz deszczu, automatyczną klimatyzacją, sterowanym przyciskiem hamulcem ręcznym, kamerą z tyłu, przednimi i tylnymi czujnikami, a także podgrzewanymi fotelami przednimi. Ta ostatnia opcja jest cierpliwych klientów, bowiem będzie oferowana dopiero od kwietnia 2021. Sporo funkcji można kontrolować za pośrednictwem 8-calowego ekranu systemu multimedialnego, obsługującego Apple CarPlay i Android Auto. Tak jak wszyscy słyszeliśmy o rumuńskiej klasie robotniczej, tak po raz pierwszy będziemy mogli postawić obok siebie słowa rumuński i duma, i to w kontekście najbogatszych wersji wyposażeniowych, po uszy uzbrojonych w niemal wszystkie dostępne opcje. Nieźle!
Wkrótce rodzina Sandero zostanie powiększona o Stepwaya, czyli wersję pseudoterenową, wyróżniającą się m.in. zwiększonym prześwitem, subtelnie przeprojektowanymi zderzakami oraz plastikowymi osłonami dookoła nadwozia.
Dacia Sandero SCe 65:
- Access – 40 900 zł
- Essential – 45 900 zł
- Comfort – 48 900 zł
Dacia Sandero TCe 90:
- Essential – 49 900 zł
- Stepway Essential – 53 400 zł
- Comfort – 52 900 zł
- Stepway Comfort – 56 900 zł
Dacia Sandero TCe 95 CVT:
- Comfort – 58 900 zł
- Stepway Comfort – 62 900 zł
Dacia Sandero TCe 100 LPG:
- Essential – 50 900 zł
- Stepway Essential – 54 400 zł
- Comfort – 53 900 zł
- Stepway Comfort – 57 900 zł
Nowa Dacia Sandero zbiera pochlebne recenzje. Nic dziwnego – poprzednik nie zawiesił zbyt wysoko poprzeczki. Pod wieloma względami przypominał pojazdy z lat 90. Nowy model jest nowoczesny, całkiem komfortowy i nieźle wyceniony. Ma też mocną konkurencję w klasie w postaci m.in. Citroena C3, Peugeota 208, czy Volkswagena Polo. Ale ze względu na rozstrzał cenowy, istnieje małe prawdopodobieństwo, że potencjalni klienci będą lawirować od salonu Dacii, do dealera Volkswagena. I na odwrót.