MotoGuru.pl

Genesis ruszy ze sprzedażą aut w Europie w połowie 2021 roku

Hyundai Motor Group wprowadzi swoją markę premium do Europy latem tego roku. W momencie debiutu oferta Genesisa będzie składała się z dwóch propozycji – limuzyny G80 i SUV-a GV80. Wkrótce gamę wzbogaci sedan G70 i SUV GV70.

Marka Genesis powstała w 2015 roku jako konkurent m.in. dla BMW, Mercedesa i Lexusa. Zamówienia na G80 i GV80 będzie można składać już w czerwcu 2021 roku. Sprzedaż ma się odbywać zarówno bezpośrednio (online), jak i przez tzw. studia detaliczne w Londynie, Monachium i Zurychu. Dzięki zoptymalizowaniu operacji logistycznych, klienci nie będą musieli odwiedzać dealera ze względu na usługę odbioru i dostawy do domu. 

We wtorkowym oświadczeniu marki możemy przeczytać:

Zelektryfikowany G80 będzie pierwszym całkowicie elektrycznym Genesisem, który pojawi się na Starym Kontynencie. Kolejne dwa samochody elektryczne, wyposażone w baterie, pojawią się niedługo po nim, zapewniając europejskim klientom wybór trzech zeroemisyjnych samochodów Genesis w ciągu pierwszego roku.

Natychmiastowego sukcesu marce nie wróży Lee Seung-hwan, analityk w Daishin Securitie:

Podczas gdy na rynku amerykańskim samochody Genesis są obecnie na poziomie nieco niższym niż te, oferowane przez Lexusa, minie trochę czasu, zanim będą mogły wyróżnić się w Europie jako produkty premium, biorąc pod uwagę konkurencję wśród znaczących marek europejskich. Atutami z pewnością są atrakcyjne cenowo auta elektryczne.

Sprzedaż samochodów elektrycznych i hybrydowych typu plug-in w Unii Europejskiej prawie potroiła się do ponad 1 miliona pojazdów w zeszłym roku z ponad 10% udziałem w rynku, zgodnie z danymi zebranymi przez stowarzyszenie branżowe ACEA.

W pierwszym kwartale sprzedaż samochodów Genesis skoczyła o 165% w Korei Południowej i ponad dwukrotnie w porównaniu z rokiem ubiegłym w Stanach Zjednoczonych. Marka ta została wprowadzona na rynek chiński w zeszłym miesiącu.