MotoGuru.pl

Mercedes-AMG GT 73 może mieć nawet 800 KM

Niemiecki producent samochodów ze Stuttgartu zaprezentował swoje najnowsze dzieło – Mercedesa-AMG GT 73 – i to w doborowym towarzystwie bolidu Formuły 1 i hipersamochodu o nazwie One.  

Niestety, Mercedes nie ujawnił żadnych szczegółów technicznych, pozostawiając ekspertom i spekulantom pole do popisu. Pod względem wizualnym zaprezentowany na fotografiach samochód nie wyróżnia się szczególnie w stosunku do zwykłej wersji GT 63. Najbardziej w oczy rzuca się specyficzne malowanie, przypominające hipersamochód Mercedesa. Inne są wloty powietrza, zaś felgi zostały wykonane z lekkich stopów. 

Auta z plakietką E Peformance będą wykorzystywać eletryfikację w celu maksymalizacji osiągów.

W miejscu oznaczenia V8 Biturbo 4Matic+ znajdziemy V8 Biturbo E Performance. Literka „E” oznacza eletryfikację. Można spodziewać się, że ten model wciąż będzie napędzany 4-litrowym silnikiem V8 twin-turbo, dodatkowo wspomaganym przez silnik elektryczny i lekki akumulator. W obecnie oferowanym najmocniejszym wariancie kierowca ma do dyspozycji 640 KM i 900 Nm. Według raportów, nowa, zelektryfikowana wersja może dysponować mocą nawet 800 KM, dzięki czemu upodobni się do modelu koncepcyjnego z 2017 roku, który rozwijał 816 KM.

Zaprezentowane oficjalne zdjęcia stanowią zapowiedź zacieśnienia współpracy między dywizjami Mercedes-AMG a Mercedes-AMG Petronas F1. Drogowe modele mają zyskać zelektryfikowane technologie, o czym wspomniał prezes Mercedes-AMG, Philipp Schiemer:

Etykieta E Performance pojawi się w przyszłych modelach hybrydowych przeznaczonych na drogi publiczne – będą one charakteryzować się potężną mocą i wydajną technologią. Nasza elektryczna turbosprężarka zdaje egzamin w Formule 1 w ekstremalnych warunkach i wkrótce zostanie zastosowana w modelach produkcyjnych AMG.