MotoGuru.pl

Najlepsze marki i modele według Consumer Reports Top Picks 2021

Amerykanie z Consumer Reports stworzyli kolejną listą najlepszych modeli i marek samochodów. Na czele znalazła się Mazda. A które marki były na dalszych pozycjach?

Coroczne zestawienie Consumer Reports Top Picks zawiera listę dotyczącą najlepszych marek i modeli samochodów dostępnych na rynku. Oczywiście, w tym przypadku chodzi o rynek amerykański. Skąd pochodzą dane? Sporządzane są na podstawie testów, raportów niezawodności oraz ankiet dotyczących zadowolenia klientów.

W tym roku główną nagrodę zgarnęła Mazda, która w pokonanym polu zostawiła takie marki, jak Tesla, BMW czy Jaguar. Jak mówi o tej japońskiej firmie Jake Fisher, dyrektor ds. testów samochodowych w Consumer Reports (które od lat do testów kupuje auta, a nie pożycza od importerów):

„Mazda jest dowodem na to, że można produkować samochody przyjemne w prowadzeniu i ekscytujące, a jednocześnie niezawodne”.

Obok Mazdy, a więc marki z głównego nurtu, w pierwszej dziesiątce znalazły się także Subaru, Honda, Chrysler oraz Buick. Tegoroczne zestawienie przyniosło też kilka istotnych wniosków. Mianowicie poprawiły się niezawodność, bezpieczeństwo oraz dostępna technologia (w tym przypadku chodzi systemy informacyjno-rozrywkowe), która coraz bardziej zbliża się do tego, co oferują modele marek luksusowych.

Na temat samochodów klasy premium Fisher ma z kolei takie zdanie:

„Pojazdy z wyższej półki nie zawsze oferują tobie to, czego od nich wymagasz, za to często zapewniają ci rzeczy, których nie potrzebujesz. Stają się coraz bardziej złożone i coraz bardziej napakowane gadżetami, które nie poprawiają wrażeń z ich użytkowania”.

Consumer Reports 2021 wskazuje również najbardziej rekomendowane samochody, które dzieli na przedziały cenowe. Tutaj bryluje Toyota, mająca aż 4 modele na czele, spośród 10 najlepszych w poszczególnych kategoriach.

Poniżej 25 000 dolarów (poniżej standardowej oceny, ocena motogurowa):

Toyota Corolla: wyróżniają ją oszczędne obchodzenie się z paliwem, wysokie oceny za niezawodność oraz dobre wyposażenie standardowe z zakresu bezpieczeństwa.

MG: reklamuje ją Włodek, ma ciasne wnętrze w drugim rzędzie, ale przyjemnie się prowadzi i chyba jest niezawodna.

Mazda CX-30: ten japoński crossover został doceniony za niezawodność, dobre wyposażenie w aktywne systemy wsparcia oraz za coś, co w raporcie określono jako „dobre i stabilne prowadzenie”.

MG: nie przekonuje nas, ze względu na swoje mało dynamiczne silniki w niskim zakresie obrotów, tendencję do galopowania nawet na pozornie równej drodze oraz miejscami dyskusyjną trwałość materiałów.

Od 25 000 do 35 000 dolarów:

Subaru Forester: ten japoński SUV znajduje się na szczycie listy od ośmiu lat, w czym zasługa przestronnego wnętrza, niskiego zużycia paliwa oraz napędu 4×4.

MG: klasyczny, symetryczny napęd 4×4 to w tym aucie to już melodia przeszłości. Teraz Forester ma skrzynie bezstopniowe i… nie ma centralnego dyfra. Ale to bardzo solidne auto.

Toyota Prius: to auto pozostaje znakomitym wyborem dla kierowców, którym zależy na niskim zużyciu paliwa i niezawodności.

MG: reklamuję ją Włodek. Fajne, futurystyczne i bardzo niezawodne auto o wyglądzie stanowiącym krzyżówkę wiewiórki z żyrafą i jenotem.

Toyota Camry: najlepiej sprzedający się samochód osobowy w Ameryce to „solidny wybór”, cechujący się doskonałymi elementami bezpieczeństwa, niskim zużyciem paliwa i wysoką niezawodnością.

MG: reklamuję ją Włodek. Ale jest komfortowa, niezawodna i ma fajny napęd. Nie dla kierowców z ambicjami na krętej drodze.

Od 35 000 do 45 000 dolarów:

Subaru Outback: ma „wygodne wnętrze z dużą przestrzenią pasażerską i obszerną tylną częścią bagażową”.

MG: nic dodać, nic ująć. Solidne i komfortowe auto.

Kia Telluride: niedawno wprowadzony średniej wielkości SUV z trzema rzędami siedzeń jest hitem od pierwszego dnia sprzedaży. Według Consumer Reports „dominuje w tym popularnym segmencie”, dzięki „znakomitym” wynikom w testach drogowych i nie tylko.

MG: nie mieliśmy z nią kontaktu. Ale nowe Sorento, czyli mniejszy brat Telluride, to niezwykle udany SUV.

Honda Ridgeline: ten średniej wielkości pick-up ma „przyjazny i mocny silnik” oraz jest najbardziej oszczędnym samochodem benzynowym w swojej kategorii.

MG: a co to w ogóle za auto? Ktoś, coś?

Od 45 000 do 55 000 dolarów:

Lexus RX: to auto, które „nadal wyznacza standardy w segmencie średnich luksusowych SUV-ów”, dzięki fascynującemu „połączeniu komfortu, osiągów, bezpieczeństwa i niezawodności”.

MG: jest niezawodny – to nie ulega wątpliwości. Reszta to gruba przesada. Przejedźcie się RX-em np. po autostradzie, a potem Audi Q7 z podstawowym turbodieslem. Przepaść. I to na korzyść Niemców.

Tesla Model 3: najlepiej sprzedający się samochód elektryczny w Ameryce „zapewnia nieziemskie wrażenia z jazdy” z „ostrym i precyzyjnym prowadzeniem”, a także „futurystycznym” wyglądem oraz ogromnym ekranem dotykowym.

MG: kurde, nie jeździliśmy.

Ponadto cztery samochody zasłużyły na przydomek Green Choice (zielony wybór). Są to: Toyota Prius, Toyota Corolla Hybrid, Toyota Camry i Tesla Model 3. To 18. rok z rzędu, w którym Prius znalazł się na tej liście! Absolutny rekord!

A jak wyglądają wyniki poszczególnych marek? Oto lista od najlepszych do najgorszych:

  • Mazda (80)
  • BMW (78)
  • Subaru (76)
  • Porsche (76)
  • Honda (75)
  • Lexus (75)
  • Toyota (74)
  • Chrysler (74)
  • Buick (72)
  • Hyundai (71)
  • Audi (71)
  • Infiniti (70)
  • Nissan (68)
  • Dodge (67)
  • Genesis (66)
  • Tesla (66)
  • Mini (66)
  • Volkswagen (65)
  • Kia (64)
  • Volvo (64)
  • Mercedes-Benz (62)
  • Cadillac (62)
  • Acura (59)
  • Chevrolet (58)
  • Ford (57)
  • GMC (57)
  • Jaguar (54)
  • Lincoln (53)
  • Jeep (48)
  • Mitsubishi (46)
  • Land Rover (46)
  • Alfa Romeo (44)