Nowa generacja wodorowej Toyoty Mirai debiutuje w Europie

Japoński producent samochodów zaprezentował nową generację Miraia przeznaczonego na rynek europejski. Wreszcie prezentuje się jak auto z prawdziwego zdarzenia, a nie japońska wydmuszka.
Nowy model niewiele ma wspólnego z poprzednikiem, również w ujęciu koncepcyjnym – na jego tle prezentuje się niczym produkt premium. Został opracowany na tylnonapędowej platformie modularnej GA-L – jest dłuższy, szerszy i niższy. Mierzy 497,5 cm długości, 188,5 cm szerokości, 148 cm wysokości przy rozstawie osi 292 cm. Bagażnik ma skromne rozmiary i nie jest zbyt ustawny – pomieści zaledwie 272 litry.
Toyota Mirai 2021 – moc i osiągi
Układ napędowy rozwija całkowitą moc 184 KM. Zastosowany pakiet akumulatorów litowo-jonowych jest nie tylko wydajniejszy, ale także bardziej kompaktowy i lżejszy niż w poprzednim modelu. Osiągi również są lepsze – do pierwszej setki ze startu zatrzymanego Toyota rozpędza się w 9 sekund. To o 0,6 sekundy szybciej w stosunku do poprzednika. Do tego jest w stanie pomknąć z prędkością maksymalną 175 km/h. Średnie zużycie wodoru ma wynosić od 0,79 do 0,89 kg na 100 km.

Toyota Mirai 2021 – zbiorniki wodoru
Trzy wysokociśnieniowe zbiorniki wodoru rozmieszczono w układzie T. Są one w stanie pomieścić łącznie 5,6 kg wodoru, a za sprawą sprytnego umiejscowienia przyczyniły się do obniżenia środka ciężkości i osiągnięcia idealnego rozkładu masy 50:50. Zwiększona pojemność oznacza zwiększony o 30% maksymalny zasięg, który teraz wynosi 650 kilometrów. Tankowanie trwa maksymalnie pięć minut.
Toyota Mirai 2021 – poziomy wyposażenia
Mirai oferowana jest w trzech poziomach wyposażenia: Mid, High i High+. Bazowy wariant oferuje m.in.: 19-calowe felgi aluminiowe, 12-calowy ekran systemu multimedialnego, światła bi-LED, dwustrefową klimatyzację z możliwością obsługi zdalnej, ogrzewane przednie siedzenia i dostęp bezkluczykowy.
W przypadku High wyposażenie zostanie wzbogacone m.in. o tapicerkę ze skóry syntetycznej, bezprzewodową stację ładującą telefon, kamerę z panoramicznym widokiem, asystent martwego pola, system monitorujący odległość względem poprzedzającego pojazdu, a także ambientowe podświetlenie kabiny w 8 kolorach.
W najbogatszej wersji standardem są 20-calowe felgi aluminiowe w kolorze czarnym, panoramiczny szklany dach, wyświetlacz head-up, cyfrowe lusterko wsteczne, skórzana tapicerka, trójstrefowa klimatyzacja, podgrzewane i wentylowane przednie i tylne fotele, panel sterowania dla pasażerów siedzących z tyłu, system Advanced Park i wiele innych.

Toyota Mirai 2021 – ceny
Tanio nie jest… Ceny w Polsce startują z pułapu 299 900 zł. Jednak japońska marka ma pomysł jak zachęcić klientów do zakupu tego modelu. Chodzi o Fuel Cell Business Group – tak się nazywa nowo utworzona grupa z siedzibą w Brukseli. Ma ona na celu udostępnienie technologii dla branży mobilnej i różnych gałęzi przemysłu oraz pozyskanie nowych partnerów handlowych. Będzie również nadzorować działania firmy w zakresie technologii wodorowych w Europie.
O autorze
Mateusz Struk
Najnowsze

2304 zł – tyle kosztuje miesiąc hostowania serwera w LMU. To samo za 25,4 zł w ACC

Assetto Corsa EVO 0.4 opóźnione. Cel: grudzień, nie listopad

Alpine A290 weszło z buta do FIA EcoRally Cup. Suckes w pierwszym sezonie

A2RL w Abu Zabi: autonomiczne bolidy gonią człowieka na ułamki sekundy




































