MotoGuru.pl

Nowa Honda Civic Type-R ma pobić rekord Nurburgringu

Wygląda na to, że Honda nie chce dłużej z boku przyglądać się wyścigowi zbrojeń, jaki ma miejsce wśród usportowionych kompaktów. O ile Civic Type-R drugiej generacji, produkowany od 2000 roku, dzięki swoim 200 koniom mechanicznym, brylował w klasie, o tyle ostatnia generacja przegrywała z konkurencją wyraźnie na liczbę argumentów pod maską.

Ale wkrótce ma się to zmienić. Według źródeł bliskich fabryce, do jakich dotarł magazyn Auto Express, przyszły model, mający zadebiutować w 2014 roku, będzie wyróżniał się wyższą mocą niż oryginalnie oczekiwano.

1,6-litrowy turbodoładowany silnik Civca Type-R z bezpośrednim wtryskiem paliwa ma wyciskać z siebie ponad 250 koni mechanicznych, a co więcej ma współpracować z nowo opracowaną 8-stopniową zautomatyzowaną przekładnią dwusprzęgłową. Przy tym, auto ma utrzymać masę własną na dotychczasowym poziomie około 1200 kg.

Honda tak bardzo chce udowodnić światu, że nadal potrafi tworzyć najbardziej bezkompromisowe usportowione hatchbacki, że za cel wyznaczyła sobie pobicie rekordu Nurburgringu wśród aut przednionapędowych, uzyskanego przez Renault Megane RS Trophy i wynoszącego 8 minut 7 sekund.

Niestety, trzydrzwiowa odmiana Civica nie jest rozważana, dlatego auto pojawia się w wersji pięciodrzwiowej. Może też występować jako kombi, choć w tym przypadku, pomni doświadczeń związanych z najnowszym Fordem Focusem ST, lepiej żeby Honda tego nie robiła.

Jeśli nie uda się pobić czasów Renault Megane RS Trophy (stary model uzyskał 8 minut 16 sekund), to drugie w kolejności jest Mini JCW GP ze swoimi 8 minutami 23 sekundami, a później – Ford Focus RS, który przejechał Zielone Piekło w 8 minut 26 sekund.

Powodzenia!