MotoGuru.pl

Oto pierwsze w pełni elektryczne Volvo – C40 Recharge. Kupicie je tylko przez net

Volvo to kolejna marka, która swoją przyszłość widzi w elektromobilności. Właśnie wykonała kolejny krok w tym kierunku. Oto on: Volvo C40 Recharge, czyli pierwsze w pełni elektryczne auto tego szwedzkiego producenta.

Nowy samochód idealnie wpisuje się w plany Szwedów. Do momentu premiery C40 każdy jej model oferowany był nie tylko w wersji czysto spalinowej, ale i w hybrydowej. Od 2025 roku Volvo chce, aby połowę jego globalnej sprzedaży stanowiły elektryki, a 5 lat później planuje całkowitą rezygnację z jednostek zasilanych paliwem kopalnianym.

Sprzedaż tylko przez net

Ale to nie wszystko. Otóż elektryczne modele szwedzkiej marki mają być oferowane wyłącznie przez internet. Tak się dzieje już na przykład z Polstarem 2, którego, wzorem Tesli, nie kupicie w salonach. Co to oznacza? Że Volvo zamierza inwestować w rozwój internetowych kanałów sprzedaży i „zdalnej” opieki nad klientami (Volvo Care).

Volvo C40 Recharge kupisz wyłącznie przez internet.

Kupując elektryczne Volvo przez internet, klient otrzyma wygodny pakiet usług, obejmujący m.in. serwis, gwarancję, pomoc drogową, opcje ładowania w domu, a na wielu rynkach – także ubezpieczenie.

C40 Recharge

To auto, które bazuje na tej samej platformie CMA, z której korzysta już bliźniaczy do niego XC40. I widać to choćby po rysunku nadwozia, które ma jednak bardziej opływową, niższą tylną część dachu. Kolejny wspólny element to kokpit, w którym jednak debiutują zarówno odnowione cyfrowe zegary oraz opracowany od podstaw system informacyjno-rozrywkowy, który powstał wspólnie z Google.

Volvo C40 Recharge: nowe cyfrowe zegary.

Bazuje on na Androidzie i oferuje m.in. liczne wbudowane aplikacje oraz usługi Google, takie jak Google Maps, Google Assistant i Google Play Store. Oczywiście zapewnia on stałą łączność z internetem oraz aktualizacje online.

Napęd z Polestara 2

C40 Recharge otrzyma dwa silniki elektryczne, które będą „żywione” za pomocą akumulatora litowo-jonowego o pojemności użytkowej wynoszącej 75 kWh (nominalna: 78 kWh), a więc takiego samego, jak w modelu 2, należącego do submarki Volvo o nazwie Polestar.

Z przodu C40 Recharge wygląda bardzo podobnie do XC40.

Choć Szwedzi nie podali tego oficjalnie, moc obu silników będzie zapewne taka sama jak w „dawcy baterii” i wyniesie 408 KM. Maksymalny moment obrotowy: 660 Nm. Ładowanie do 80% ma trwać 40 minut, a zasięg wynieść 420 km. Obie te wartości mogą się jednak zmieniać z biegiem czasu, dzięki kolejnym aktualizacjom oprogramowania.

C40 Recharge wejdzie do produkcji jesienią tego roku i będzie powstawało razem z XC40 Recharge w belgijskiej Gandawie.