MotoGuru.pl

Powstał Bentley numer 200 000. Anglikom zajęło to 102 lata

To się nazywa… taśmowa produkcja. Brytyjska marka Bentley, oferująca samochody luksusowe ze sportowym duchem, właśnie wyprodukowała swoje dwustutysięczne auto. To hybrydowa Bentayga.

Prawdę mówiąc ciężko wyobrazić sobie inne model, który mógłby lepiej oddawać współczesne oblicze brytyjskiej marki. Nie dość że 200-tysięczny Bentley jest SUV-em, to jeszcze hybrydowym z możliwością ładowania z zewnętrznego źródła prądu.

Zaprezentowana w 2015 roku Bentayga to pierwsze uterenowione auto Anglików i pierwsze z takim układem napędowym. Rozwija on łącznie 449 KM, do setki zapędza to auto w 5,5 s i pozwala mu pojechać z prędkością maksymalna 254 km/h. Na samym prądzie pokona dystans 50 km. 

Bentley Continental GT (na pierwszym planie) to najpopularniejszy model w historii brytyjskiej marki.

Bentley wytwarzanie luksusowych samochodów rozpoczął tuż po 1. Wojnie Światowej, w 1919 roku. Ze względu na specyfikę produkcji, która w dużej mierze odbywa się ręcznie, wyprodukowanie 200-tysięcznego samochodu zajęło mu aż 102 lata. Choć we współczesnym świecie, w którym co roku powstają miliony aut, to niewiele, dla Anglików stanowi krok milowy.

Po prawej: EXP2, czyli pierwszy model w historii Bentleya.

Co ciekawe, 75% samochodów wytworzonych przez Bentleya powstało w ciągu ostatnich 18 lat. Do 2003 r. firma, która w 1998 roku przeszła w ręce Volkswagena, wyprodukowała jedynie 44 000 aut.

Dlaczego 2003 rok był punktem zwrotnym? Otóż wtedy Brytyjczycy zaprezentowali Continentala GT, który stał się absolutnym hitem Bentleya. Do dnia dzisiejszego zbudowano aż 80 000 sztuk tego samochodu.

Obecnie klienci marki najchętniej sięgają jednak po Bentaygę, co wcale nie dziwi. Od momentu wprowadzenia na rynek, przez 7 lat firma sprzedała 25 000 sztuk tego modelu. Brytyjczycy przewidują, że w ciągu dekady wyprzedzi on w statystykach sprzedaży Continentala GT. Trzeci najpopularniejszy samochód Bentleya to luksusowa limuzyna Flying Spur (40 000 sztuk).

Produkcja Bentleya odbywa się w dużej mierze ręcznie.

Co dalej? Do 2026 roku Anglicy planują mieć w ofercie wyłącznie samochody o napędzie hybrydowym (typu plug-in), a od 2030 roku – porzucić jednostki spalinowe i przejść na silniki elektryczne.