MotoGuru.pl

Powypadkowa Toyota Yaris GR na sprzedaż w Polsce

Jeden z pierwszych rozbitych egzemplarzy Toyoty Yaris GR jest już w Polsce, w miejscowości Łaskarzew w województwie mazowieckim, nieopodal Garwolina i zaledwie 80 km od Warszawy. Dopiero został sprowadzony ze Szwajcarii, a ogłoszenie już wisi na otomoto.pl.

Ten konkretny egzemplarz Yarisa GR został zarejestrowany 27 listopada 2020 roku. Przed dzwonem właściciel zdążył nim przejechać zaledwie 1013 kilometrów, i to w mniej niż półtora miesiąca! Do kraju nad Wisłą Toyotę sprowadzono na początku 2021 roku. 

Japoński samochód, opracowany przez markę kojarzącą się prędzej z nudą niż emocjami, od samego początku robi ogromne wrażenie. I nie ma co się dziwić – lekka konstrukcja, duża moc, niska masa własna, porządny napęd 4×4, precyzyjna ręczna skrzynia biegów o krótkim skoku i wspaniałe zawieszenie zapewniają ogromną frajdę z jazdy.

Za projekt odpowiedzialne są ekipy TOYOTA GAZOO Racing oraz Tommi Makinen Racing. Pojazd nie powstał z myślą o odcinaniu kuponów za sprzedane egzemplarze, tylko po to, aby spełnić oficjalne wymogi homologacyjne dla nowej generacji modeli WRC, jakie będą obowiązywać od 2022 r.

Podobno do każdego wyprodukowanego egzemplarza Japończycy dopłacają. Ile? Tego nie wiadomo! Jeśli wziąć pod uwagę fakt, że GR powstał na zupełnie przeprojektowanej platformie (z przodu z Yarisa, z tyłu – m.in. z Corolli i CH-R’a), ma napęd 4×4 i mocno zmodyfikowane nadwozie (jedyna odmiana 3-drzwiowa, drzwi bez ramek, obniżony dach z włókna węglowego, poszerzone nadkola itp.) – na pewno niemało. 

Moc pochodzi z zupełnie nowego, 3-cylindrowego, 1,6-litrowego silnika turbodoładowanego, rozwijającego 261 KM i 360 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Współpracuje on z 6-biegową skrzynią ręczną. Masa auta wynosi 1280 kilogramów. Na każdy koń mechaniczny przypada 4,9 kg. Sprint od 0 do 100 km/h trwa 5,5 sekundy, a prędkość maksymalna to 230 km/h.

O ile te suche dane nie robią wrażenia, o tyle charakter Yarisa GR – już tak. To najprawdopodobniej jeden z najbardziej rajdowych cywilnych samochodów, jakie były oferowane w ostatnich 20 latach. Ale to nie jedyny ciekawy model, jaki oferuje japoński producent – fanów samochodów tylnonapędowych mogą zainteresować: GT86 i Supra. 

Źródła zdjęć: otomoto.pl