Stracił wzrok na torze. Teraz chce pobić rekord Guinnessa na najwyższą prędkość

Dan Parker chce ustanowić nowy rekord Guinnessa na najwyższą prędkość samochodu prowadzonego przez kierowcę z zasłoniętymi oczami. Próby dokona w zmodyfikowanej Corvettcie.
Dan mówi o sobie, że nie jest niewidomym człowiekiem, który próbuje się ścigać, tylko kierowcą wyścigowym, który przestał widzieć. Bohater tej historii stracił wzrok w 2012 roku, w wyniku rozbicia Corvetty z 1963 roku o ścianę toru wyścigowego.
Teraz ma ambicję, by wrócić do sportów motorowych i sięgnąć po rekord. Aby osiągnąć upragniony cel, musi przekroczyć prędkość 322,6 km/h, ustanowioną przez obecnego mistrza – Mike’a Newtona z Wielkiej Brytanii. Co istotne, Dan może liczyć na pomoc doświadczonej ekipy, w tym dywizji General Motors, funkcjonującej pod nazwą Cruise. Jest ona odpowiedzialna za projekty związane z pojazdami autonomicznymi.
Dan zasiądzie za kierownica Corvetty C6, rozwijającej moc ponad 800 KM. Auto wyposażono w specjalny system, dzięki któremu niewidomy Parker otrzymuje na bieżąco głosowe informacje na temat tego, co się dzieje z pojazdem. Podczas testów tego systemu, udało mu się rozpędzić do ponad 240 km/h.
Parker w rozmowie z magazynem Auto News nabijał się, że akurat w jego przypadku nie jest konieczne zasłanianie oczu, po czym dodał:
Moje Corvette z 2008 roku jest specjalnie zbudowanym pojazdem wyścigowym. Dzięki pracy w ramach Blind Driver Challenge nie tylko zademonstrujemy, że osoba niewidoma może bezpiecznie prowadzić samochód, ale także, że może to robić z prędkością ponad 200 mil na godzinę. Razem mamy nadzieję zainspirować osoby niewidome i zademonstrować nasze możliwości, zapisać się w historii ustanawiając nowy rekord świata i pokazać potencjał nowej technologii, takiej jak samochody samojeżdżące, które mogą pomóc osobom niewidomym przełamać bariery w codziennej mobilności.
Parker nie byłby w stanie wykonać swoich przejazdów bez pomocy zespołu. W rzeczywistości są oni kluczowi w każdym przejeździe, ponieważ wykonują jazdę próbną, aby zdefiniować linię środkową, która jest używana do wykreślania punktów współrzędnych. Następnie Parker polega na wskazówkach dźwiękowych, które informują go, gdzie znajduje się w danym momencie w stosunku do wspomnianej linii.
Co, gdzie i jak?
- Co prawda w kontekście Dana nie padła informacja o tym, jakoby miał swojej próby dokonać na nawierzchni prehistorycznego słonowodnego jeziora Bonneville, ale na to wskazuje zapowiedź tejże próby:
Z biciem rekordów wiąże się inna, nie mniej ciekawa historia, kiedy to amerykański dealer Citroena opracował najszybszy pojazd w historii francuskiej marki. W 1987 roku jego żona za kierownicą zmodyfikowanego Citroena SM ustanowiła nowy rekord rozpędzając się do 325,57 km/h.
O autorze
Mateusz Struk
Najnowsze

2304 zł – tyle kosztuje miesiąc hostowania serwera w LMU. To samo za 25,4 zł w ACC

Assetto Corsa EVO 0.4 opóźnione. Cel: grudzień, nie listopad

Alpine A290 weszło z buta do FIA EcoRally Cup. Suckes w pierwszym sezonie

A2RL w Abu Zabi: autonomiczne bolidy gonią człowieka na ułamki sekundy



