MotoGuru.pl

Tak wygląda następca Nissan 370Z. Prawda, że dobrze?

Największy koszmar przed pojawieniem się nowego modelu samochodu właśnie dosięgnął Nissana. Oto następca sportowego coupe tej marki – 400Z. Film z jego udziałem wyciekł do internetu.

Następca modelu 350Z, czyli 370Z powstaje już od 2008 roku. A to oznacza, że jest tylko o 1 rok młodszy od… Fiata 500 – najstarszego obecnie modelu osobowego sprzedawanego na polskim rynku. Ciężki, mało poręczny i z wielkim silnikiem nad przednimi kołami – niespecjalnie przystaje już do teraźniejszości.

370Z nie cieszy się równie dużą estymą wśród fanów, co jego poprzednik. Wynika to z faktu, że przy okazji jego opracowania konstruktorzy dopuścili się prawdziwego zamachu, skracając rozstaw jego osi, w wyniku czego nowsza „zetka” nie zamiata równie chętnie i łatwo tyłem jak starsza.

Nissan Z Proto.

I choć 370Z w ciągu cyklu swojego życia przechodziło liczne modernizacje, jego czas już od kilku lat jest policzony. Zwiastunem zmian był koncepcyjny Z Proto, który pojawił się we wrześniu 2020 roku i z miejsca zjednał sobie przychylność świata motoryzacji, w tym jego „najważniejszych” postaci, czyli blogerów i influencerów (FUJ!!!).

Produkcyjna odmiana 400Z ma zadebiutować jeszcze w tym roku. Do jej napędu posłuży podwójnie doładowany 3-litrowy silnik V6 pochodzący z Infiniti Q60. Rozwija on 400 KM i 474 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Ciekawostka: to jednostka napędowa produkcji… Mercedesa.

Do współpracy otrzyma on 7-biegową przekładnię automatyczną lub 6-stopniową ręczną. Napęd ma oczywiście trafiać na tylne koła.

Nowoczesny kokpit 400Z.

Prezentowane auto zostało nagrane prawdopodobnie podczas przygotowywania do transportu. Jak widać na screenach z filmu oraz samym filmie, mocno nawiązuje ono zarówno do konceptu, jak i do 370Z, z którym dzieli choćby linię dachu. Wnętrze, typowo dla aktualnie produkowanych modeli, wyposażono w cyfrowy zestaw wskaźników oraz nowoczesny system multimedialny.

Inne ciekawostki to specyficzna dźwignia automatu oraz trzy niewielkie zegary umieszczone na szczycie konsoli środkowej.