MotoGuru.pl

Toyota przejmie jednostkę Lyfta ds. autonomii za 550 mln usd

Za 550 mln dolarów Toyota przejmie jednostkę Lyfta zajmującą się technologią autonomiczną, która zostanie następnie wcielona do nowo utworzonego oddziału, nazwanego Woven Planet.

Woven Planet przejmie ponad 300 pracowników tzw. działu „Level 5” firmy Lyft (nazwa nawiązuje do piątego poziomu autonomii.). Przejęcie zapewni Toyocie dostęp do zaawansowanej technologii autonomicznej, opracowanej przez amerykańską firmę.

Poczyniona inwestycja w wysokości 550 mln dolarów ma dać Toyocie liczne korzyści, w tym m.in. bezpośrednią obecność w Dolinie Krzemowej i Londynie. Firma ma ambitne plany, które w początkowej fazie skupione będą wokół miasta Woven City u podnóża japońskiej góry Fuji. 

Toyota założyła Woven Planet w styczniu, aby rozwijać technologie związane z „połączonymi pojazdami”, dysponującymi technologią autonomiczną lub półautonomiczną. Po wcieleniu pracowników Lyft, dywizja będzie liczyć 1200 pracowników. Co więcej, Woven Planet zamierza nadal inwestować i powiększać zespół.

Przedstawiciele Lyft oznajmili, że zawarta została umowa z Woven Planet, na mocy której obie firmy będą dzielić się danymi, które mogą pomóc w rozwoju zautomatyzowanych pojazdów. Tym samym jednostka Toyoty uzyska dostęp do map, tras i innych danych od Lyft, a także informacji z czujników o dużej mocy, które znajdują się w pojazdach należących do jej floty, składającej się z 10 000 aut.

Lyft zarejestrował ponad 100 000 płatnych autonomicznych przejazdów na swojej platformie, głównie w Las Vegas, co jest zasługą partnerstwa z Motional, czyli spółki typu joint venture Hyundaia i Aptiv. Co istotne, umowa z Woven Planet nie jest na wyłączność, dlatego Lyft wciąż pozostanie zaangażowanie w partnerstwo m.in. z Google Waymo. Wszystko po to, aby zrealizować cel, zakładający umożliwienie użytkownikom aplikacji korzystania z samochodów samojezdnych do 2023 roku. 

Toyota oferuje obecnie poziom 2 automatyzacji z zaawansowaną technologią wspomagania kierowcy. Producent samochodów ma inne projekty związane z jazdą autonomiczną i ściśle współpracuje z firmami oferującymi usługi wynajmu samochodów. Posiada udziały w czołowej chińskiej firmie Didi Chuxing i Grab z Azji Południowo-Wschodniej. W lutym Japończycy oznajmili, że będą rozwijać i budować autonomiczne minivany razem z Aurorą i dostawcą Denso.