MotoGuru.pl

Volkswagen „wydał” nową płytę!

Wie o tym każdy producent samochodów. Płyta podłogowa to najdroższy i tak naprawdę najważniejszy element każdego auta. To właśnie jej jakość decyduje o bezpieczeństwie pasażerów czy też właściwościach jezdnych.

Z platformą technologiczną jest jak z butami. Jeśli są dobre, wykonane z odpowiednich materiałów i wygodne, to będą służyć ci latami. I to z powodzeniem.

Pierwszego lutego podczas zebrania w siedzibie Volkswagena w Wolsburgu, ujawniono najnowszą platformę o nazwie „Modularer Querbaukasten” lub MQB, na podstawie której opracowano Audi A3. Na tej samej płycie podłogowej zostanie oparty Golf siódmej generacji.

MQB to jedna z najważniejszych platform grupy Volkswagena. W przyszłości posłuży jako baza następnych generacji Polo, Beetle, Scirocco, Jetty, Tiguana, Tourana, Sharana, Passata wraz z odmianą CC, jak również modelom Seata lub Skody.

Kluczową cechą najnowszej platformy ma być jej uniwersalność pod względem długości rozstawu osi, rozstawu kół, rozmiaru opon i pozycji za kierownicą. Bez względu na markę, wszystkie modele bazujące na platformie MQB będą mogły zostać stworzone na jednej taśmie produkcyjnej.

Kolejnym mocnym punktem nowej platformy jest struktura, która jest jednolita dla każdego rodzaju napędu – silnika benzynowego, Diesla lub alternatywnych źródeł napędu, stosowanych w samochodach hybrydowych i elektrycznych.

Volkswagen przy okazji ogłosił, że opracował dwa nowe silniki, mające znaleźć zastosowanie w modelach opartych na płycie podłogowej MQB. Pierwszym z nich jest modułowy silnik benzynowy (MOB) o mocy od 60 do 150 koni mechanicznych, będący pierwszym na świecie czterocylindrowym silnikiem wyposażonym w system dezaktywacji cylindrów (ACT). Drugi to turbodiesel (MDB) produkujący moc od 90 do 190 koni mechanicznych.

Niemiecka firma poinformowała, że nowa seria silników i skrzyń biegów stworzonych z myślą o MQB, zmniejszy liczbę wariantów silnikowych o 90 procent, co z pewnością pozwoli na obniżenie kosztów produkcji.

Najnowszy Volkswagen Golf siódmej generacji najprawdopodobniej zadebiutuje jeszcze jesienią tego roku na targach w Paryżu, natomiast nowe Audi A3 swoją premierę będzie święciło podczas marcowej wystawy w Genewie.