MotoGuru.pl

Wiosenne nowości w BMW, w tym M440d xDrive

Po zaprezentowaniu BMW M5 CS przyszła pora na M440d xDrive Coupe, który pojawi się na rynku w marcu 2021 r. Inżynierowie wykrzesali z 3-litrowego silnika twin-turbo 340 KM i 700 Nm.

Wysokoprężna jednostka współpracuje z 8-biegową przekładnią automatyczną, przekazującą moment obrotowy na obie osie. Dobra trakcja i duży moment obrotowy robią tutaj robotę, o czym świadczy 4,6 sekundy, jakie seria 4 w pakiecie M Sport potrzebuje na sprint od 0 do 100 km/h. 

Mniej wymagający klienci mogą zdecydować się na 430d, również korzystające tej samej 3-litrowej jednostki wysokoprężnej oraz napędu xDrive, która w tym wydaniu wytwarza 286 KM i 650 Nm. Osiągi do setki są tylko nieco gorsze – pierwsza trzycyfrowa liczba na prędkościomierzu pojawia się już po 5,1 s. 

Seria 4 otrzymała dodatkową paletę kolorów nadwozia i nowe rodzaje tapicerki. Ponadto niepełnoprawne „M-ki” (M340i, M340d, M440i, M440d) mogą od teraz zostać wyposażone w opcjonalny dach z włókna węglowego. 

Ale to nie koniec nowości. Nowa seria 2 jest dostępna w wariaancie 220i xDrive Gran Coupe. Jej 4-cylindrowy silnik turbodoładowany generuje 178 KM, dzięki czemu w połączeniu z 7-biegowym automatem i napędem na obie osie jest w stanie osiągnąć 100 km/h już po 7,1 sekundy. 

Seria 7 zyskała w standardzie układ kierowniczy Integral Active Steering, a także filtr nanocząsteczkowy w przypadku wyboru opcjonalnej czterostrefowej klimatyzacji. Z kolei BMW M8 w odmianie Competition może zostać wyposażone w nowe fotele M Carbon, które są znacznie lżejsze w stosunku do bazowych, w dodatku oferują elektroniczną regulację i są podgrzewane. Mogą być wykończone skórą lub Alcantarą.

Zmiany nie ominęły modeli z rodziny M. M3 i M4 otrzymały nowy lakier metaliczny Skyscraper Grey, zaś X5 M Competition i X6 M Competition pozwalają na połączenie opcji BMW Individual Shadow Line z opcjonalnymi światłami laserowymi.