MotoGuru.pl

Wyścig trzech potęg: Audi RS 6 Avant kontra Porsche Taycan i 911 Turbo S

Starcie na 2001 koni mechanicznych, w tym 751 elektrycznych. Porsche Taycan Turbo S kontra 911 Turbo S i potężne Audi RS 6 Avant na 1-kilometrowym odcinku drogi.

Samochody elektryczne znane są z tego, że dostarczają potężny moment obrotowy praktycznie przy zerowych obrotach. Nie inaczej jest z czteronapędowym Taycanem Turbo S, który wyciska z siebie 1000 Nm, co według danych fabrycznych pozwala na rozpędzenie się od 0 do 100 km/h w 2,8 s! Towarzyszą temu zresztą niezwykłe przeciążenia sprawiające, że przy starcie z miejsca z wykorzystaniem funkcji launch control głowy są dociskane do zagłówka, a żołądek – do kręgosłupa.

Audi, choć ma napęd na obie osie, 600 KM i 800 Nm, wyciskane z 4-litrowego podwójnie doładowanego silnika V8 z układem mild hybrid, nigdy nie zapewnia podobnych wrażeń w czasie jazdy. Do 100 km/h rozpędza się wprawdzie w 3,6 s, jednak nawet wtedy odczucia są wyraźnie bardziej przefiltrowane niż w Taycanie. Wynika to po części z faktu, że to niemieckie kombi waży 2100 kg. W tym miejscu można skontrować masą Taycana, wynoszącą 2295 kg, jednak elektryczne niutonometry, w przeciwieństwie do benzynowych są rozwijane w zupełnie inny sposób.

Również czteronapędowe 911 Turbo S, wyposażone w 3,8-litrowego, podwójnie doładowanego boksera o mocy 650 KM (800 Nm), przy obu tych samochodach jest jak bokser wagi lekkiej. To auto ważące 1640 kg, jest w stanie rozpędzić się do 100 km/h w zaledwie 2,7 s, a do 200 km/h – w 8,9 s (Taycan w 9,8 s).

Co się stanie, gdy ci trzej bohaterowie staną obok siebie na linii startu i na suchym asfalcie ruszą w wyścig na dystansie 1 km? Zobaczcie na poniższym filmie. Wynik tego starcia nie powinien jednak nikogo dziwić!

P.S. Za Audi RS 6 Avant zapłacicie 608 100 zł, za Porsche 911 Turbo S 1 077 000 zł, natomiast za Taycana Turbo S – 794 000 zł.