MotoGuru.pl

Mitsubishi likwiduje swoją flotę klasycznych modeli w Wielkiej Brytanii. Trafią na aukcję

Na aukcji, która rozpocznie się 1 kwietnia, japońska marka wystawi 14 klasycznych modeli. Wśród nich – prawdziwe perełki.

Prawdziwa gratka dla fanów motoryzacji, szczególnie tej odmienianej przez dużą liczbę koni mechanicznych. Linia sportowych Mitsubishi, która kiedyś była gwiazdą w świecie sportów samochodowych, dowożąc Tommiego Makinena czterokrotnie do tytułu rajdowego mistrza świata, jest tutaj reprezentowana szczególnie godnie.

Rozpoczyna ją Starion z 1988 roku, który „był starannie utrzymany i niedawno przeszedł remont silnika oraz regenerację turbosprężarki, aby zapewnić osiągi, na jakie wskazuje jego wygląd” – tak możemy wyczytać w oficjalnej informacji. Auto ma na liczniku 95 032 km i prezentuje się naprawdę świeżo.

Mitsubishi Starion

Jeśli Starion nie wpadł wam w oko, z pewnością na dłużej zatrzymacie się obok 3000GT z 1992 roku, które wygląda jakby dopiero co opuściło fabrykę. Auto ma najechane zaledwie 54 954 km.

Z Evo w nazwie

Dwa powyższe modele stanowiły tak naprawdę przystawkę do dań głównych, wyróżniających się pewnym trzyliterowym, ale jakże ważnym określeniem Evo. Do wzięcia są prawdziwe perełki, wśród których najbardziej lśni chyba Evo VI Tommi Makinen Edition z 2001 roku, które zostało zbudowane w liczbie 2500 sztuk.

Obok niego Brytyjczycy oferują także Evo IX MR FQ-360 HKS z 2008 roku oraz jeszcze większego potwora w postaci Evo X FQ-440 MR z 2015 roku. Na aukcję zostanie wystawiony jeszcze jeden samochód z przydomkiem Evo w postaci rajdowego Lancera Evolution IX grupy N. To auto, zbudowane w 2007 roku, w latach 2007-2008 zwyciężało w Rajdzie Wielkiej Brytanii (w grupie N).

Rajdowy Lancer

Kolejny model o rajdowych korzeniach to Galant 2.0 GTI z 1989 roku. Ten konkretny egzemplarz został przerobiony na replikę rajdówki w celu promowania udziału Pentti Arikkali w Rajdzie Lombard RAC w 1989 roku.

W teren

Jednym z ciekawszych modeli na aukcji jest Mitsubishi Jeep CJ-3B. Po II wojnie światowej japońska firma rozpoczęła produkcję Jeepów na licencji Willysa i przeznaczonych na sprzedaż w Japonii. Ten konkretny egzemplarz został zbudowany w 1979 lub 1983 roku i był jednym z ośmiu importowanych do Wielkiej Brytanii przez Colt Car Company.

Japoński Willys

Obok niego Brytyjczycy wystawiają kilka SUV-ów o nazwie Shogun, z których pierwszy jest z 1987 roku, a drugi – z 2000 roku. Ciekawostka: był on jednym z ostatnich egzemplarzy drugiej generacji zarejestrowanych na wyspach.

Ostatni SUV do wzięcia to Outlander PHEV z 2015 roku o przebiegu… 2897 km! Gamę aut na bezdroża uzupełnia L200 Desert Warrior z 2017 rok, stworzone w cele zaprezentowania możliwości terenowych i mające na swoim koncie udział w programie “Top Gear”.

L200 Desert Warrior

Perełki

Na koniec: dwie perełki. Jedną z nich jest Colt Lancer z 1974 roku, który był pierwszym Mitsubishi zarejestrowanym w Wielkiej Brytanii. Ma on silnik o pojemności 1,4 litra, manualną skrzynię biegów i 118 613 km na liczniku.

Jeśli Colt Lancer jest nieco zbyt nowoczesny, możesz skusić się na replikę Modelu A z 1917 roku w skali 7:10. Pojazd ten był pierwszym seryjnie produkowanym samochodem w Japonii, ale nie zachował się żaden z 30 oryginalnych egzemplarzy. W związku z tym zlecono wykonanie repliki i zbudowano ją na podstawie oryginalnych planów. Ma ona jednak raczej nieoryginalny, jednocylindrowy silnik z kosiarki do trawy.

Replika Modelu A

Oprócz aut, Mitsubishi rozstaje się z garścią tablic rejestracyjnych. Wiele z nich ma napisy MMC i CCC, które reprezentują Mitsubishi Motors lub Colt Car Company.