MotoGuru.pl

BMW-Alpina B3 Sedan szybsza na torze niż Mercedes-AMG GT

 

Modele BMW-Alpina stanowią unikalne połączenie komfortu i osiągów. Nie inaczej jest z B3 Sedan, który pokonując tor Sachsenring w czasie 1:36,67 min właśnie nadepnął na odcisk kilku bardzo mocnym autom sportowym.

Alpina to niewielka manufaktura, której istnienie jest ściśle uzależnione od BMW. Założona w 1965 r. początkowo zajmowała się wzmacnianiem silników tej niemieckiej marki z Monachium, co szybko zaowocowało imponującymi sukcesami sportowymi. W 1983 r. uzyskała status producenta i obecnie zatrudnia około 300 pracowników, a jej obroty sięgają 90 mln euro rocznie.

Co ciekawe, Alpina, która ma dostęp do najnowszych modeli BMW, teoretycznie nie stanowi konkurencji dla wariantów spod znaku M. O ile wszelkie M-trójki i M-piątki powstają głównie na torze, o tyle samochody sygnowane przez Alpinę większość czasu są „tresowane” na ulicy, aby pod koniec procesu dostrajania układu jezdnego wyjechać na tor. Jak widać po wyniku B3 Sedan, który niedawno trafił w ręce Guido Naumanna z niemieckiego AutoBlidSportsCars, nie liczy się liczba okrążeń, tylko jakość wykonanej pracy.

Otóż 3,3-kilometrową nitkę toru Sachsenring za kierownicą B3 Sedana pokonał on w czasie 1:36,67 min, czyli szybszym niż Mercedesy-AMG GT (1:36.80 min) i C 63 S (1:36.96 min), Lamborghini Urus (1:36,99 min) i Mercedes SLR McLaren (1.37.10 min). Nieco lepsze wyniki uzyskały z kolei Porsche 718 Boxster GTS i BMW M6 Competition – odpowiednio, 1:36,62 i 1:36,20 min. Niekwestionowanym królem na niemieckim torze pozostaje McLaren Senna z czasem 1:25,19 min.

B3 Sedan korzysta z 3-litrowej rzędowej szóstki z podwójnym doładowaniem o mocy 462 KM, zdolnej przenieść to auto od 0 do 100 km/h w czasie 3,8 s. Prędkość maksymalna wynosi 303 km/h.

Silnik współpracuje z 8-stopniową przekładnią ZF, a maksymalny moment obrotowy o wartości sięgającej 700 Nm trafia do kół obu osi za pomocą sprzęgła, dorzucającego niutonometry na przód w celu uzyskania lepszej trakcji czy to przy rozpędzaniu na prostej, czy też na wyjściu z zakrętu. Ponadto auto zaopatrzono w sportowy mechanizm różnicowy przy tylnej osi oraz adaptacyjne zawieszenie.

Cena? Jakieś 350 000 zł.