Koreańska marka zmieniła logo i na tym można by poprzestać. Ale przy okazji jego premiery padł… rekord Guinessa w kategorii „liczby dronów, wykorzystanych do pokazu fajerwerków”.
Zawsze przy podobnej okazji jest tak samo. Firmy jakby na siłę dorabiają ideologię do zmian, dlatego później w informacji prasowej możemy przeczytać różne… farmazony. Na przykład takie:
Nowe logo wyraża ambicję marki Kia, która w przyszłości zamierza być liderem branży mobilności, co wpłynie na zmianę niemal wszystkich aspektów jej działalności.
Dalej wcale nie jest mniej ciekawie:
Logo jest symbolem nowej wizji marki Kia oraz wartości, które chce oferować klientom poprzez przyszłe produkty i usługi oraz umożliwić im doświadczanie nowych wrażeń. Zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią nowe logo przypomina odręczny podpis. Rytmiczna i ciągła linia logo świadczy o tym, że Kia chce inspirować, natomiast jego symetria – o pewności marki w dążeniu do tego celu.


No i super! Człowiek patrzy na te kilka czarnych kresek o zmieniającej się grubości oraz przechodzących jedna w drugą i nawet nie zdaje sobie sprawy, jaka kryje się za tym głęboka myśl. Jaka rozbudowana ideologia sprawiająca, że świat od teraz będzie piękniejszy.
Prezes marki i dyktator generalny Ho Hun Song twierdzi z kolei:
Nowe logo jest wyrazem naszego pragnienia do inspirowania klientów w miarę, jak zmieniają się ich potrzeby w zakresie mobilności, a także naszych pracowników, aby potrafili sprostać wyzwaniom, przed którymi stoimy w szybko zmieniającej się branży.


Przy okazji zmiany logo Koreańczycy wymienili też swoje całkiem niezłe motto. Teraz już nie będzie mu towarzyszyło „Power to suprise”, czyli „moc, aby zaskoczyć”, tylko „Movement that inspires” – „ruch, który inspiruje”. Pytanie o jaki ruch chodzi? Nam się wydaje, że o to nowe logo – przynajmniej tak wynika z powyższych cytatów.


W sumie najciekawszą informację Kia ujawniła na koniec. Otóż przy okazji historycznej premiery nowego logo 303 drony wystrzeliły setki fajerwerków, co jest nowym rekordem Guinessa w kategorii „liczby dronów, wykorzystanych do pokazu fajerwerków”.
Nowy cel marki oraz strategia zostaną zaprezentowane 15 stycznia. Dzisiaj Kia uchyliła jedynie rąbka tajemnicy informując, że wprowadza długoterminową strategię biznesową, nazwaną „Plan S”, gdzie litera „S” jest skrótem od angielskiego słowa shift, czyli zmiana. W największym skrócie oznacza to koncentrację na elektromobilności.

