MotoGuru.pl

Nowe auto w starej budzie – oto Karma GS-6

Amerykańska firma motoryzacyjna, Karma Automotive, zaprezentowała swoje najnowsze dzieło o nazwie GS-6. Nowy model zachował wygląd Revero GT, ale jest za to nowocześniejszy i tańszy.

GS-6 dostępny jest w trzech różnych wariantach wyposażenia: Standard, Luxury i Sport. Przestrzeń pod nadkolami mogą wypełniać 21- lub 22-calowe felgi, za którymi skrywa się układ hamulcowy sygnowany przez Brembo. 

We wnętrzu znajdziemy cyfrowy zestaw wskaźników oraz ekran systemu multimedialnego o przekątnej 10,2 cala. Podróżujący mogą korzystać z takich dobrodziejstw jak m.in.: podgrzewane i wentylowane fotele oraz system audio z ośmioma głośnikami. Akcenty we wnętrzu wykończono włóknem węglowym. Producent stawia na wysoki poziom personalizacji i pozwala klientom wybrać jeden z 5 różnych kolorów skóry, a także wiele unikalnych opcji, w tym drewno odzyskane z pożarów w Kalifornii.

Karma GS-6 kosztuje od 83 900 dolarów w USA.

Karma stawia na bezpieczeństwo. Standardem jest 8 poduszek powietrznych oraz szereg systemów wspomagających kierowcę, w tym aktywny tempomat adaptacyjny z funkcją stop & go, system autonomicznego hamowania w razie wykrycia niebezpieczeństwa, a także asystenci: martwego pola, zmiany pasa ruchu oraz monitorowania odległości względem poprzedniego pojazdu. Parkingowe manewry mają ułatwiać kamery Surround View.

Karma GS-6 – moc i osiągi

Niezależnie od wariantu wyposażenia, GS-6 napędzają te same dwa silniki elektryczne umieszczone przy tylnej osi, rozwijające łączną moc 543 KM i 746 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Sprint od 0 do 96 km/h trwa 3,8 sekundy. Maksymalny zasięg wynosi 579 kilometrów. I co najlepsze, można tym autem podjechać na stację benzynową i zatankować zwykłe paliwo. 

Otóż, Karma korzysta z 1,5-litrowego silnika trzycylindrowego, mającego przede wszystkim za zadanie zasilać akumulator o pojemności 28 kWh. Można także zasilić baterię w tradycyjny sposób – w przypadku użycia szybkiej ładowarki DC o mocy 45 kW, można naładować baterię do poziomu 90% w 34 minuty.

Kierowca do wyboru ma 3 tryby jazdy. Stealth korzysta wyłącznie z jednostek elektrycznych, zaś Sustain uruchamia tradycyjny silnik spalinowy, który zasila akumulator. Trzeci tryb korzysta ze wszystkich trzech, gwarantując maksymalną moc. 

Karma GS-6 – ceny

GS-6 już można zamawiać. Ceny startują od 83 900 dolarów. Jeszcze w tym roku zadebiutuje wariant elektryczny tego modelu, nazwany GSe-6, który ma kosztować 79 900 dolarów i oferować zasięg do 483 kilometrów.