MotoGuru.pl

G70 Shooting Brake dowodzi, że Genesis traktuje europejski debiut na poważnie

Genesis poważnie traktuje swój debiut na rynku europejskim, o czym świadczy dopiero co pokazany samochód stworzony z myślą o klientach na Starym Kontynencie. Mowa o luksusowym G70 w wariancie kombi, nazwanym Shooting Brake. 

G70 Shooting Brake będzie piątym modelem Genesis, który ma zostać wprowadzony na rynek europejski tego lata, obok G70, G80 i SUV-ach GV70 i GV80. Wymiary zewnętrzne odmiany kombi są dokładnie takie same, jak sedana. Oznacza to 4685 mm długości, 1850 mm szerokości, 1400 mm wysokości i rozstaw osi 2835 mm. Przeprojektowany tył i dłuższy dach zaowocowały większą przestrzenią bagażową, która jest aż o 40% większa niż w przypadku sedana – przynajmniej tak twierdzi producent. Co więcej, przyszli nabywcy będą mogli przewozić duże przedmioty dzięki tylnym siedzeniom składanym w proporcji 40:20:40.

Genesis G70 to konkurent dla takich modeli jak m.in.: Audi A4, BMW serii 3, Mercedes klasy C, Alfa Romeo Giulia, Jaguar XE, Lexus IS, Volvo S60, Infiniti Q50.

Patrząc centralnie z przodu na G70 w odmianie Shooting Brake, nie sposób go odróżnić od sedana. Ma te same światła, osłonę chłodnicy i reflektory. Zmiany dopiero widać po linii bocznej, a przede wszystkim z tyłu. Samochód pod względem wizualnym mocno wyróżnia się na tle choćby niemieckich konkurentów. Można powiedzieć, że klienci, którzy chcą się wyróżniać, nie będą zmuszeni do udania się do salonu Jaguara lub Alfy Romeo, celem kupna XE lub Giulii. W dodatku włoski samochód nie jest oferowany w wariancie kombi. Zgodnie z oczekiwaniami, wnętrze pozostało niezmienione. 

Genesis nie podał jeszcze szczegółów dotyczących poziomów wykończenia i układów napędowych G70 Shooting Brake, ale powinny one być takie same, jak w przypadku sedana. A ten jest oferowany z 2-litrowym silnikiem turbodoładowanym o mocy 252 KM, 3,3-litrowym V6 twin-turbo 370 KM lub 202-konną jednostką wysokoprężną.