MotoGuru.pl

Jak szybka jest Kia EV6 GT? Starcie z Ferrari, Lamborghini, McLarenem i spółką

Jeśli Stinger pozwolił wam spojrzeć na tę koreańską markę jako na producenta ekscytujących aut, to Kia EV6 GT podnosi poprzeczkę jeszcze wyżej.  

Pierwszy crossover Kii, powstały od początku do końca z myślą o napędzie elektrycznym, w najmocniejszej wersji GT wyciska ze swoich dwóch silników równo 585 KM. To pozwala mu na rozpędzenie się od 0 do 100 km/h w 3,5 s i osiągnięcie 260 km/h.  

Osiągi, którym szczyci się to auto stawiają je w jednym rzędzie z wieloma supersamochodami. By to zilustrować Kia nagrała drag race na dystansie 400 m z udziałem mocnym rywali napędzanych silnikami spalinowymi.  

Kia EV6 GT ma dwa silniki o łącznej mocy 585 KM.

Co to za konkurenci? Ano dobrani tak, aby wykazać przewagę koreańskiego samochodu nad resztą świata. To normalny sposób postępowania w przypadku, gdy chcesz się pokazać ze świetnej strony, ale nie masz jeszcze takiej formy, aby wygrywać ze wszystkimi. Czyli: 650-konne Lamborghni Urus, Ferrari California T (460 KM), Porsche 911 Targa 4 (385 KM), Mercedes-AMG GT (530 KM) oraz McLaren 570S (570 KM).  

W porządku, to naprawdę szybkie samochody, ale żadne z nich nie jest topowym przedstawicielem swojej marki. To po prostu któreś z kolei modele – mocne, ale bez przesady. Na pewno EV6 wygląda nietuzinkowo, jednak patrząc na to auto w wariancie GT i tak ciężko domyśleć się, że jest w stanie przytrzeć nosa tak mocnym rywalom, choć nie wszystkim!

Mimo przegranej w końcówce – nie zdradzamy z kim, zobaczcie sami – Kia i tak wyszła z tego starcia obronną ręką. W końcu to przedstawiciel zwyczajnego producenta, który jeszcze 15 lat był postrzegany wyłącznie przez pryzmat tanich rozwiązań, przeciętnej jakości i mało wyszukanego designu. 

Kokpit Kii EV6 GT.

EV6 zostanie wprowadzone na rynek w drugiej połowie 2021 roku. Polskie ceny i specyfikacje poznamy za kilka tygodni. W Wielkiej Brytanii wariant GT kosztuje około 79 000 dolarów.