MotoGuru.pl

Porsche Taycan z Ingolstadt – wyciekły zdjęcia Audi E-Trona GT

Pierwsza elektryczna limuzyna Audi ma zostać oficjalnie zaprezentowana 9 lutego. Do sieci wyciekły jednak zdjęcia produkcyjnej wersji tego auta, bazującego na Porsche Taycanie. Zobaczcie, jak wygląda Audi E-Tron GT!

Najpierw był piękny koncept o nazwie E-Tron GT, który Audi zaprezentowało w 2018 roku. Wyróżniający się niską sylwetką, mocno zarysowanymi lampami oraz wlotem powietrza przed przednimi drzwiami – robił tak duże wrażenie, że ciężko było się spodziewać, aby w podobnej formie trafił do produkcji. Jednak oficjalne zdjęcia zakamuflowanego egzemplarza, a nawet spot reklamowy zapowiadający nową erę u Audi zdradzały, iż będzie odważnie.

I jest! Kształt nadwozia z charakterystycznymi detalami został w dużej mierze przeniesiony do modelu seryjnego, choć stonowano na przykład osłonę chłodnicy. Całość prezentuje się jednak okazale, co udowadnia choćby wygląd standardowego modelu, którego zdjęcia wyciekły do internetu.

Co ciekawe, prezentowane wnętrze pochodzi z kolei z topowej odmiany RS, której wyróżnikami są spłaszczona u dołu kierownica pokryta Alcantarą, czerwone szwy oraz kubełkowe fotele z logo RS. Kabina została utrzymana w typowym dla współczesnych Audi stylu i w przeciwieństwie do Taycana nie ma ogromnego, górującego nad kokpitem, zakrzywionego ekranu zegarów, ani wybieraka kierunku jazdy przymocowanego obok kolumny kierownicy.

Szczypta techniki

E-Tron GT bazuje na platformie J1, którą po raz pierwszy wykorzystano w Porsche Taycanie. Zdradza to ogromne podobieństwo nadwozi obu samochodów w obrębie słupków dachowych, a także niemal identyczne proporcje. Można się spodziewać, że Audi tak samo jak auto z Zuffenhausen będzie miało panele nadwozia wykonane z aluminium, a podłużnice oraz mocowanie amortyzatorów – z kutego aluminium.

Zbliżone proporcje i identycznie narysowana linia dachu razem ze słupkami dachowymi.

Prawdopodobnie w układzie jezdnym zostanie zastosowana architektura znana z aktualnej Panamery, z którą Taycan dzieli wiele elementów zawieszenia.

Akumulator o pojemności nominalnej 93,4 kWh (83,7 kWh – moc użytkowa), a więc identycznej jak w Porsche, został umieszczony centralnie w podłodze, co oczywiście wpływa na obniżenie środka ciężkości i poprawia stabilność prowadzenia. Pochodzi on z polskiej fabryki LG Chem, zlokalizowanej w Kostomłotach pod Wrocławiem i wyróżnia się możliwością ładowania prądem o mocy dochodzącej do 270 kW, co zawdzięcza zastosowaniu 800-woltowej instalacji.

Z przodu każde auto zachowało charakterystyczne dla swoich marek elementy.

Do napędu RS-a posłużą zapewne dwa silniki (po jednym przy osi) o łącznej mocy około 650 KM i maksymalnym momencie obrotowym o wartości 830 Nm. To zbliżone parametry do tych, jakimi szczyci się Taycan Turbo (680 KM – przy załączeniu procedury startowej, 850 Nm).

Osiągi? 0-100 km/h w 3,5 s i prędkość maksymalna zapewne w okolicach 260 km. Zasięg wyniesie prawdopodobnie nieco ponad 400 km.

Wszystkie szczegóły poznamy 9 lutego – w dniu premiery Audi E-trona GT.