MotoGuru.pl

Seat Tarraco już dostępny z nową jednostką 2.0 245 KM

Gama silnikowa modelu Tarraco została rozszerzona o 2-litrową jednostkę, rozwijającą 245 KM i 370 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Mocą dorównuje hybrydowej wersji, w stosunku do której ma o 30 Nm mniej.

Według oficjalnych danych producenta, sporych rozmiarów SUV jest w stanie rozpędzić się od 0 do 100 km/h w imponującym czasie 6,2 sekundy i pomknąć z prędkością maksymalną 228 km/h. Jednostka współpracuje z 7-biegową przekładnią automatyczną DSG, przekazującą moment obrotowy na obie osie. Średnie zużycie paliwa w cyklu WTLP wynosi od 8,4 do 9,2 l na każde 100 kilometrów, przy emisji CO2 na poziomie 191-208 g/km. Klienci będą mieli do wyboru warianty wyposażeniowej FR i Xcellence, a także wersję 5- lub 7-osobową. 

Za produkcję Tarraco, opracowanego w siedzibie Seata w Maortorell, w Hiszpanii, odpowiedzialna jest fabryka Volkswagena, mieszczącą się na terenie Wolfsburga, w Niemczech. Za wersję 2.0 TSI Start&Stop 245 KM DSG 4Drive w wyposażeniu FR przyjdzie nam zapłacić 187 200 zł. 

Polski cennik otwiera Tarraco 1.5 EcoTSI Start&Stop o mocy 150 KM, w wersji wyposażeniowej Style. Za tak skonfigurowany samochód zapłacimy 125 700 zł. Wariant Xcellence jest droższy aż o 20 800 zł. Hybryda o mocy 245 KM to wydatek od 186 100 zł w wersji FR. Więcej informacji o Tarraco znajdziecie na stronie SEAT Polska. Warto mieć jednak na uwadze, że obsługa niektórych współczesnych modeli (w tym Seata!) bywa toporna, o czym wspomniał Cyprian we wpisie o tym, jak zły dotyk zabija ergonomię.