MotoGuru.pl

Skoda Octavia Pro – jeszcze więcej Octavii. Ale tylko dla Chin

Mimo że to najprzestronniejsze auto w swojej klasie, dla Chin przygotowano jego specjalną, wydłużoną wersję. Oto Skoda Octavia Pro!

Choć „zasadniczo pobieżnie” Chińczycy nie należą do przesadnie rosłych – ze średnim wzrostem w przypadku mężczyzn wynoszącym 169,5 cm i 158 cm w przypadku kobiet są daleko na liście najwyższych nacji świata – to uwielbiają samochody z dużą przestrzenią z tyłu. Ot, taki paradoks pchający producentów do wprowadzania na ich rynek specjalnych odmian, wyróżniających się wydłużonym rozstawem osi.

Teraz Skoda zaprezentowała swoją wersję takiej Octavii. Nazywa się Pro i wyróżnia się o 4,4 cm dłuższym rozstawem osi (273 cm) oraz o 6,4 cm większą odległością pomiędzy zderzakami – do 475,3 cm! W porównaniu do Octavii trzeciej generacji, która nadal jest oferowana w Chinach, to o 7,8 cm więcej.

Octavii Pro na długość przybyło 6,4 cm.

Na zewnątrz auto ma bardzo zbliżony wygląd do europejskiego wariantu, a więc m.in. te same reflektory czy lampy tylne. Główna różnica (oprócz zmienionych wymiarów) polega na tym, że w jej nadwoziu krzątają się elementy z Octavii RS w postaci ostrzej zarysowanych zderzaków, co w połączeniu z czarnym dachem i nakładkami na lusterka boczne oraz obręczami o średnicy do 18 cali dodaje jej nieco zadziorności.

Już zwykła Octavia (tutaj w odmianie Combi) oferuje bardzo solidną przestrzeń na kanapie.

Obok większej przestrzeni na nogi z tyłu, Octavia Pro oferuje m.in. system informacyjno-rozrywkowy z 12-calowym ekranem dotykowym i stałym połączeniem z internetem, 10,25-calowy cyfrowy zestaw wskaźników oraz wyświetlacz head-up. Poza tym znajdziemy w niej także takie elementy, jak ostrzeganie o pojazdach czy rowerzystach przy wysiadaniu czy utrzymywanie na pasie ruchu oraz adaptacyjny tempomat.

Nowoczesny kokpit – jak w europejskich wersjach Octavii.

Skoda Octavia Pro dostępna będzie wyłącznie w jednej wersji silnikowej – z 1,5-litrowym TSI o mocy 150 KM (250 Nm), połączonym z 7-stopniową przekładnią DSG.