Jaecoo 5 i Omoda 5 Hybrid w Polsce – chińskie SUV-y kuszą ceną i wyposażeniem

Koncern Chery nie zwalnia tempa i właśnie dorzucił do polskiego rynku dwa nowe modele. Jaecoo wprowadziło SUV-a o nazwie 5, dostępnego zarówno w wariancie spalinowym, jak i elektrycznym. Omoda poszerzyła gamę modelu 5 o brakującą dotąd wersję hybrydową. Ceny? Od 109 900 zł – a to dopiero wstęp do pełnej oferty.
Chińska ekspansja trwa
Jaecoo i Omoda to marki należące do koncernu Chery, największego eksportera aut z Państwa Środka. W Polsce radzą sobie wyjątkowo dobrze – od stycznia do sierpnia 2025 roku nad Wisłą sprzedano 4455 samochodów Omody i 3612 Jaecoo. Portfolio sukcesywnie się poszerza: Omoda dotąd miała modele 5 (spalinowy i elektryczny) oraz 9 Super Hybrid, a Jaecoo oferowało SUV-a 7 w dwóch wariantach. Teraz do gry wchodzi Jaecoo 5, a Omoda 5 dorobiła się hybrydy.

Jaecoo 5 – SUV w stylu off-road
Stylistyka Jaecoo 5 jasno wskazuje na terenowe inspiracje, choć napęd mówi coś zupełnie innego – auto jest wyłącznie przednionapędowe. Mierzy 438 cm długości, 186 cm szerokości i 165 cm wysokości, przy rozstawie osi 262 cm. To rozmiary, które stawiają je w jednym szeregu ze Skodą Karoq czy Seatem Ateką. Początkowo model dostępny jest jako:
- spalinowy z jednostką 1.6 TGDI (147 KM, 275 Nm), połączoną z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową,
- elektryczny E5 z silnikiem o mocy 211 KM i 288 Nm oraz baterią LFP 61 kWh (zasięg 402 km WLTP, ładowanie 130 kW).
Wyposażenie jest bogate już w standardzie. Wersja Comfort obejmuje m.in. adaptacyjny tempomat, asystenta pasa ruchu, światła LED, felgi 18-calowe, ekran infotainment 13,2”, 8,88-calowy wyświetlacz kierowcy, kamerę cofania i dostęp bezkluczykowy. Odmiana Premium dodaje m.in. podgrzewane i wentylowane fotele, dwustrefową klimatyzację automatyczną, dach panoramiczny oraz zestaw kamer 540°.

Jaecoo 5 i E5 – ceny promocyjne tylko do końca roku
Chery zagrało dobrze znaną kartą – agresywną ceną na start. Spalinowe Jaecoo 5 kosztuje 109 900 zł (Comfort) lub 124 900 zł (Premium), ale od stycznia 2026 roku ceny wzrosną do 115 000 i 129 500 zł. Elektryczne Jaecoo E5 wyceniono początkowo na 139 900 zł i 153 900 zł. Od stycznia 2026 roku ceny pójdą w górę do 145 500 zł i 159 500 zł. Producent oferuje 7-letnią gwarancję (150 000 km), a dla E5 dodatkowo 8 lat na akumulator i silnik elektryczny (160 000 km). Na początku 2026 roku gamę uzupełni także hybryda – technicznie tożsama z tą, którą właśnie otrzymała Omoda 5.
Omoda 5 Hybrid – brakujące ogniwo
Dotąd Omoda 5 występowała tylko jako model spalinowy (benzynowa) lub elektryczny. Teraz do oferty dołączył wariant hybrydowy, który łączy silnik 1.5 TGDI z dwiema jednostkami elektrycznymi (moc systemowa 224 KM, moment obrotowy 295 Nm):
- silnikiem trakcyjnym 204 KM,
- drugą jednostką elektryczną 136 KM pełniącą rolę generatora,
- baterią 1,83 kWh.
Układ może pracować w trybie elektrycznym, szeregowym i równoległym. Średnie spalanie? Producent deklaruje wartość 5,3 l/100 km. Osiągi? 0-100 km/h w 8 s i prędkość maksymalna 175 km/h. Względem dotychczasowych odmian, Omoda 5 Hybrid zyskała też odświeżony pas przedni. Producent zapowiedział, że ten styl „wyznaczy kierunek designu pozostałych wersji modelu Omoda 5. Kiedy trafi na warianty spalinowe i elektryczne? Tego jeszcze nie wiadomo.

Omoda 5 Hybrid – ceny i gwarancja
Samochód oferowany jest w wersjach Comfort i Premium. Ceny wynoszą, odpowiednio, 119 500 zł i 136 500 zł. Standardem jest 7-letnia gwarancja z limitem 150 000 km (lub 3 lata bez limitu przebiegu), a układ hybrydowy objęto 8-letnią ochroną do 160 000 km.
Podsumowanie – chiński duet celuje w polski rynek
Jaecoo 5 i Omoda 5 Hybrid pokazują, że Chery konsekwentnie stawia na agresywną politykę cenową i bogate wyposażenie. Te SUV-y celują w segment, gdzie Polacy coraz częściej szukają aut rodzinnych – kompaktowych, ale dobrze wyposażonych i oszczędnych. Ceny startowe wyglądają kusząco, choć wiemy już, że szybko wzrosną. Czy Jaecoo i Omoda powtórzą sukces MG i wbiją się w czołówkę sprzedaży w Polsce? Patrząc na dotychczasowe wyniki – wiele na to wskazuje.
O autorze
Tomasz Nowak
Najnowsze

2304 zł – tyle kosztuje miesiąc hostowania serwera w LMU. To samo za 25,4 zł w ACC

Assetto Corsa EVO 0.4 opóźnione. Cel: grudzień, nie listopad

Alpine A290 weszło z buta do FIA EcoRally Cup. Suckes w pierwszym sezonie

A2RL w Abu Zabi: autonomiczne bolidy gonią człowieka na ułamki sekundy

























