Zaskakujący debiut. Chińska marka Stellantisa wchodzi na teren Mercedesa i spółki

Chiński Leapmotor szykuje się do dużej ofensywy w segmencie SUV-ów. W sieci pojawiły się oficjalne zdjęcia pełnowymiarowego modelu D16, który ma kosztować około 300 000 juanów (czyli blisko 152 000 zł). Auto zadebiutuje jako flagowy SUV serii D i już teraz budzi spore emocje – nie tylko ze względu na rozmiar, ale i technologię.
D16 czy jednak D19?
W chińskich mediach społecznościowych pojawiły się fotografie dużego SUV-a marki Leapmotor, opisanego jako D16. Problem w tym, że niemal równolegle krążą też zdjęcia innego, podobnego auta, oznaczonego jako D19. Na razie nie ma oficjalnego potwierdzenia, jaką nazwę otrzyma wersja produkcyjna. Jedno jest pewne – to pierwszy pełnowymiarowy SUV marki i jednocześnie najdroższy samochód w jej historii.

Flagowiec serii D
Zhu Jiangming, założyciel Leapmotor, ogłosił w grudniu ubiegłego roku, że firma w ciągu trzech lat wprowadzi cztery serie modeli (A, B, C i D) o cenach od 60 000 do 300 000 juanów (ok. 30,5-152 000 zł). Seria D, do której należy D16, została określona jako „superluksusowe produkty w przystępnych cenach”. Jak dodał w lipcu wiceprezes Cao Li, SUV serii D to pierwszy model Leapmotora, którego cena osiągnęła 300 000 juanów. Samochód przeszedł już wymagające letnie testy w Turpan, znanym jako jedno z najgorętszych miejsc w Chinach.
Technologia na pokładzie
Najciekawszym elementem technicznym D16 są dwa procesory Qualcomm Snapdragon 8797. Jeden z nich obsługuje inteligentny kokpit, a drugi odpowiada za zaawansowane systemy wspomagania kierowcy. Takie rozwiązanie ma zapewnić płynność działania multimediów i wysoką niezawodność w obszarze półautonomicznej jazdy. Przedstawiciele firmy uważają, że to właśnie połączenie luksusu i nowoczesnych technologii pozwoli Leapmotorowi konkurować z największymi graczami na rynku.
Premiera coraz bliżej
Produkcja masowa D16 została zaplanowana na pierwszy kwartał 2026 roku, a dostawy mają ruszyć w pierwszej połowie 2026. Oficjalna prezentacja prawdopodobnie odbędzie się już 16 października, podczas konferencji technologicznej Leapmotor.

Ambitne cele sprzedażowe
Marka dynamicznie się rozwija. Według oficjalnego komunikatu, do 21 sierpnia 2025 roku Leapmotor dostarczył już ponad 900 000 samochodów. Jeszcze w czerwcu licznik zatrzymał się na 800 000, co pokazuje, jak szybko zwiększa wolumen sprzedaży. Firma podniosła także prognozy na ten rok – planuje sprzedaż w przedziale 580–650 000 aut, a w kolejnym roku zamierza przekroczyć magiczny milion egzemplarzy.
Jak podkreśliła firma Leapmotor, seria D ma być „superluksusowym produktem w przystępnej cenie”.
MPV w pakiecie
Warto dodać, że równolegle z SUV-em w ramach serii D ma pojawić się także pełnowymiarowy MPV. To pokazuje, że Leapmotor chce stworzyć linię dużych i prestiżowych pojazdów, będących odpowiedzią na rosnące potrzeby chińskich rodzin i klientów premium.
O autorze
Jan Pacuła
Najnowsze

2304 zł – tyle kosztuje miesiąc hostowania serwera w LMU. To samo za 25,4 zł w ACC

Assetto Corsa EVO 0.4 opóźnione. Cel: grudzień, nie listopad

Alpine A290 weszło z buta do FIA EcoRally Cup. Suckes w pierwszym sezonie

A2RL w Abu Zabi: autonomiczne bolidy gonią człowieka na ułamki sekundy






